zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Ostrów Mazowiecka

Rada Miasta Ostrów Mazowiecka Transmisje z obrad Rady

X Sesja Rady Miasta Ostrów Mazowiecka w dniu 26 marca 2025 r. cz2

Czas publikacji: 56 dni 6 godzin temu
Długość nagrania: 02:50:02
Liczba odtworzeń: 417
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

X Sesja Rady Miasta Ostrów Mazowiecka - 26 marca 2025 r. (część 2)

Wznawianie obrad

Obrady zostały wznowione, a przewodniczący poprosił o spokój w sali.

Punkt 1: Wypowiedzi radnych

Radny Pałys podkreślił potrzebę rozszerzenia współpracy dotyczącej przejść dla pieszych w Ostrowie Mazowieckiej, zwracając uwagę na bezpieczeństwo na drogach, zwłaszcza przy cmentarzu.

Radny Łukasz Chojnowski odniósł się do wcześniejszych wypowiedzi, wskazując na różnice w kosztach budowy szkoły oraz wartości życia ludzkiego w kontekście wydatków na bezpieczeństwo.

Radny Roman Betlejewski zwrócił uwagę na wcześniejsze zaniedbania dotyczące bezpieczeństwa na drogach oraz problemy z zalewaniem niektórych obszarów w Ostrowi.

Burmistrz Hubert Betlejewski poinformował o dobrych relacjach z Zarządem Dróg Wojewódzkich oraz o planach dotyczących doświetlenia przejść dla pieszych.

Radny Krzysztof Laska bronił swojego stanowiska, wskazując na różnice w odpowiedzialności za drogi w mieście.

Pani radna Anna Krajewska przypomniała o wcześniejszych wnioskach dotyczących poprawy bezpieczeństwa na ulicach oraz o odpowiedzialności za bezpieczeństwo mieszkańców.

Radny Bogusław Konrad podkreślił potrzebę współpracy z Zarządem Województwa Mazowieckiego w kontekście zagospodarowania rond.

Pani radna Jolanta Kwiatkowska poruszyła temat tranzytu tirów przez miasto oraz konieczności poprawy bezpieczeństwa.

Radny Paweł Pecura zwrócił uwagę na różne działania podejmowane przez radnych w celu poprawy bezpieczeństwa w mieście.

Punkt 2: Głosowanie nad uchwałą

Rada Miasta przeszła do głosowania nad projektem uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Mazowieckiemu w 2025 roku. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (21 głosów za).

Punkt 3: Programy wsparcia

Pani dyrektor MOPS wprowadziła do dyskusji trzy programy: "Opieka wytchnieniowa", "Miejski Program Wspierania Rodziny", oraz "Miejski Program Przeciwdziałania Przemocy Domowej".

Wszystkie programy uzyskały pozytywne opinie komisji i zostały poddane pod głosowanie, w wyniku którego uchwały przyjęto jednogłośnie (21 głosów za).

Punkt 4: Nadanie nazw ulic

Rada przeszła do głosowania nad nadaniem nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Generała Jakuba Jasińskiego. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (21 głosów za).

Punkt 5: Przekształcenie przedszkola

Podjęto uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie zamiaru przekształcenia Miejskiego Przedszkola nr 1. Uchwała została przyjęta (18 głosów za, 3 wstrzymujące się).

Punkt 6: Informacja o inwestycjach

Burmistrz przedstawił informację o stanie realizacji inwestycji miejskich na 2025 rok, w tym budowy dokumentacji na 12 ulic oraz budowę budynku komunalnego przy ulicy Wołodyjowskiego.

Punkt 7: Audyty

Przedstawiono wyniki audytów przeprowadzonych w Miejskim Domu Kultury, Bibliotece Publicznej oraz Zakładzie Gospodarki Komunalnej. Wskazano na potrzebę poprawy dyscypliny finansowej i zarządzania mieniem.

Punkt 8: Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej

Przedstawiono sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z kontroli dotyczącej orkiestry dętej. Burmistrz zasugerował, aby nie dyskutować nad ustaleniami komisji, ponieważ sprawa trafiła do prokuratury.

Punkt 9: Zmiany osobowe w komisjach

Rada przeszła do głosowania nad odwołaniem przewodniczących komisji oraz wyborem nowych przewodniczących. Odwołano radnego Bogusława Konrada oraz Zbigniewa Krycha, a na ich miejsce wybrano Krzysztofa Swaczynę oraz Łukasza Chojnowskiego.

Punkt 10: Wolne wnioski

Pojawiły się różne pytania i wnioski dotyczące inwestycji, schronów obrony cywilnej oraz budowy Komendy Powiatowej Policji. Burmistrz zadeklarował odpowiedzi na piśmie w odpowiednim czasie.

Zakończenie obrad

Przewodniczący zakończył obrady, dziękując wszystkim za aktywny udział.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.